Friday, December 21, 2007

eNd -Of- yEar


Awal tahun; saya resah gelisah menunggu keputusan posting. Ke mana hala tuju saya melangkah. Akhir tahun; saya resah gelisah menghambat masa pergi. Permulaan sekolah membuat saya perlu pergi lagi.

Akhir tahun; sempat sy berlibang-libur dengan keluarga. Perak-Kedah-Penang-Perlis. Happy trip with them. Family days. Those were the days where u could find hearts from each of the members. Hari-hari yang pancarona. Hari-hari yang ada semua.

Saya tiba2 jadi rindu pada semua. Bukan; keluarga sudah di depan mata saya. Saya jadi rindu pd kegemaran2 sy yang lalu.

Saya jadi rindu pada teman2 yg lalu. The friends that nowhere to be found. But; i realize that all these walks- life, work, n freedom!

Tidak semua dapat diraih dan dikumpul dalam satu masa. Ke kenduri Yen semalam; hanya dapat bertemu dengan beberapa org teman. How i wish that all memories would be called back!!


Hari ini, jalan2 menjelajah laman orang; maka sy jawab yg ini;


The last book I bought?
Membina Personaliti Terbilang (Dr Tuah)


The last book I read?
Teacher Man (Frank Mc Court)

Five books that mean a lot to me?

1. Totto Chan The Little Girl At The Window (Tetsuko)
2. Tunggu Teduh Dulu (Faisal Tehrani)
3. Ayat-ayat Cinta (Habiburrahman El-Shirazy)
4. PS, I Love U (Cecelia Ahern)
5. 1515 (Faisal Tehrani)



Saya jumpa buku baru dalam wishlists saya. Lagi tulisan Cecelia Ahern. There's No Place Like Here. Tulisan anak Irish ini harap akan menambahkan lagi koleksi novel2 Cecelia kesayangan sy (yg lain; When Rainbows End).

Hujan2 begini di Pantai Timur, kali ini sy mahu bermalas-malasan membaca buku di katil empuk. Sambil menguyah coklat dan tenggelam dalam dunia novel. Sebagaimana sy meneroka semacam kanak2 lain dalam dunia Raold Dahl, Enid Blyton dan Othman Puteh. Kalaulah sy boleh menjelajah dan mengembara kembali ke alam kanak2 dulu. Alangkah!




3 comments:

Anonymous said...

salam... thanks sudi ke blog saya. :)

hayad said...

nak cari la buku2 omputeh yg maza dah baca tu. teringin nak bc novel omputeh tp tak tau mn yg best. so better i find that u've read ;)

Mazarina said...

sy suke cecelia..frank mc court pun bgs gak...tp buku dia mahal..tp berisi...beli sebuah jer..cecelia ok la harga die..

kalu nak santai2, beli sophie kinsella nyer novel..:)